De kinderen hebben op maandagochtend les van verschillende vakleerkrachten levensbeschouwing.
Zo krijgen de kinderen die kozen voor zedenleer, les van meester David.
Hierbij een kort overzicht van de drie projectjes waaraan zij de voorbije weken werkten.

Project Zelfportret:

Vele artiesten schilderden of tekenden hun zelfportret. Hoe keken ze naar zichzelf?
Sam, Adeline en Jack hebben geen spiegel in de klas.
Wat nu?

Sam is de spiegel van Jack. Zij vertelt hem alles over zijn uiterlijk.
Adelin vertelt alles wat ze ziet van Sam. Jack spiegelt Adeline.



Nu kunnen ze aan het werk! Met potlood en viltstiften maken ze hun eigen zelfportret.


Project Museum:

Een speels en creatief project met papier, nietjes en scharen.
De kinderen denken eerst na over de vraag: “Hoe kan ik papier steviger maken?”
Maar het blad valt telkens om….

Adeline heeft een idee. Ze plooit het blad en… het blad blijft staan!

Nu krijgen de 3 kinderen een nieuwe opdracht: met papier en nietjes sterke papiervormpjes maken.


Ze gaan samen aan de slag en maken zo hun eigen museum.

Nu het museum af is krijgen de kinderen een nieuwe opdracht: een pop maken, maar ook enkel met nietjes en papier. Zal het de kinderen lukken?

Jack en Adeline maakten elk een poes. Sam maakte een poppenmeisje.

Enkele beelden van de regelpoppen die de kinderen maakten: